Avtizem
Magistrski študij na področju avtizma omogoča opolnomočenje kadra s sodobnimi znanji, ki jim bo omogočalo kakovostno delo z avtističnimi osebami. Ne gre za nova delovna mesta, temveč za nadgrajevanje znanja z dodiplomske stopnje izobraževanja, ki ga diplomanti potrebujejo za kakovostnejšo obravnavo oseb z avtizmom.
Zakaj izbrati študij avtizma?
Otroci z avtističnimi motnjami (AM) so opredeljeni kot samostojna skupina otrok s posebnimi potrebami in so vključeni na vse ravni vzgoje in izobraževanja (VIZ). Vključitev otroka z AM v primeren program VIZ sama po sebi še ne pomeni nujno ustrezne pomoči, saj velikokrat vidimo, da pomanjkljivo znanje ali pomanjkanje strokovnih izkušenj otežuje kvalitetno delo z njimi. Raziskave narekujejo potrebo po dodatnem izobraževanju strokovnjakov za delo z otroki z AM. Usposabljanje strokovnjakov tako predstavlja eno izmed najnujnejših in prednostnih nalog v zvezi s področjem VIZ otrok z AM. Pomembna je odprtost za nove in širše perspektive razumevanja zahtev v zvezi z otroki z AM, pri čemer je potrebno stremeti k razširitvi možnosti izobraževanja strokovnjakov za delo z njimi. Na Alma Mater tako stremimo k jasno predstavljenim značilnostim, normam in pričakovanjem v zvezi z obravnavo otrok z AM.
Študijski program bo potekal v obliki predavanj, seminarjev, skupinskega in individualnega dela, interaktivnih diskusij, z uporabo primerov iz prakse in videoanaliz študij primerov. Praktično izobraževanje študentov ni predvideno.
PROJEKT ZORA IN PRIZNAVANJE ŠTUDIJSKIH OBVEZNOSTI
Študentom, ki so opravili podiplomsko funkcionalno izobraževanje na področju avtizma v okviru projekta Zora, ki je bil organiziran in izveden s strani Alma Mater, se prizna opravljena študijska obveznost v predloženem študijskem programu v obsegu 25 ECTS. S tem lahko študenti nadomestijo smerne oziroma izbirne predmete v 2. letniku študijskega programa. Prošnjo za priznavanje neformalno pridobljenega znanja najdete na naslednji povezavi: https://www.almamater.si/priznavanje-znanj-s63?t=1
- Pogoji za vpis in merila za izbiro ob omejitvi vpisa
- Splošne in predmetno-specifične kompetence in učni izidi programa
- Merila za priznavanje znanja in spretnosti, pridobljenih pred vpisom v program
- Pogoji za napredovanje po programu
- Priznavanje znanj in prehodi med programi
Predmetniki
PREDMETNIK - 1. Letnik
Predmet | ECTS | |
---|---|---|
Skupaj na letnik | 60 | |
Skupaj za celotni študij | 120 | |
1. semester | ||
1 | Raziskovanje, raziskovalne metode in statistika | 10 |
2 | Etični pristopi in komunikacijske veščine v zdravstvu | 10 |
3 | Javno zdravje | 5 |
4 | Kakovost in varnost v zdravstvu | 5 |
Skupaj | 30 | |
2. semester | ||
5 | Zdravstvena zakonodaja s poudarkom na pravicah pacientov | 5 |
6 | Preventivne metode v zdravstvu | 10 |
7 | Duševno zdravje | 10 |
8 | Zdravstvena demografija | 5 |
Skupaj | 30 |
PREDMETNIK - 2. Letnik
Predmet | ECTS | |
---|---|---|
Skupaj za letnik | 60 | |
Skupaj za celotni študij | 120 | |
3. semester | ||
9 | Pisanje znanstvenih del in kvalitativne metode raziskovanja v zdravstvu | 10 |
10 | Značilnosti avtizma in diagnostika | 5 |
11 | Terapevtski pristopi I | 5 |
12 | Izbirni predmet 1 | 5 |
13 | Izbirni predmet 2 | 5 |
Skupaj | 30 | |
4. semester | ||
14 | Izbirni predmet 3 | 5 |
15 | Magistrsko delo | 25 |
Skupaj | 30 |
IZBIRNI PREDMETI
Predmet | ECTS | |
---|---|---|
1 | Socialno vključevanje oseb z avtizmom | 5 |
2 | Terapevtski pristopi II | 5 |
3 | Duševno zdravje oseb z avtizmom | 5 |
4 | Stres v zdravstvu in supervizija | 5 |
5 | Karierni razvoj zaposlenih in coaching | 5 |
6 | Management sistemov in procesov v zdravstvu | 5 |
7 | Rehabilitacija | 5 |
8 | Vzgoja za zdrav življenjski slog | 5 |
9 | Sodobne teorije obravnave pacienta z vidika zdravstvene nege | 5 |
Predavatelji
Prednosti študija
Sodobna znanja za kakovostno delo
Stroka je enotna, da do prihodnjih pomembnih napredkov na področju izboljšanja zdravja ne bo prišlo preko novih medicinskih prebojev ali odkritja zdravil, temveč preko širšega razvoja in izvedbe preventivnih programov svetovne populacije. V okviru magistrskega študija programa Zdravstvene vede (smer Avtizem) bodo študenti pridobili sodobna aplikativna znanja, potrebna za kakovostno delo na področju zdravstva.
Vrhunski domači in tuji predavatelji
Prednost programa je individualen študijski pristop ter odličnost tujih in domačih profesorjev in znanstvenikov, ki bodo iz študentov oblikovali dinamično, vitalno in produktivno skupnost vodstvenih zdravstvenih delavcev prihodnosti.
Vsa predavanja Alma Mater Europaea – ECM so e-podprta, saj jih snemamo. Spremljate jih lahko v živo, posnetek pa si lahko doma tudi večkrat ponovno zavrtite.
Štipendije in partnerstva
Zaposljivost
Magistrski program Zdravstvene vede (smer Avtizem) pripravi študente na vloge v širokem spektru nadzornih služb v javnem in zasebnem sektorju ter v zdravstveno-raziskovalnih službah. Službo bodo magistri lahko našli v:
- bolnišnicah in zdravstvenih domovih,
- splošnih in specialističnih ambulantah,
- zdravstveno-raziskovalnih centrih,
- domovih za ostarele,
- rehabilitacijskih centrih.