Skupni izbirni predmeti na Alma Mater Europaea

Na Alma Mater se zavedamo pomembnosti povezovanja študentov različnih študijskih programov ter izmenjave znanja med njimi. Kombinacija različnih znanj je vedno bolj pomembna. Na Alma Mater je cilj, da se študentom ponudi širok nabor tematik in izzivov, tako na področju izobraževanja kot tudi raziskovanja ter projektnega delovanja. To poslanstvo Alma Mater uresničuje preko nabora izbirnih predmetov iz vseh študijskih programov (notranja izbirnost) iz iste stopnje. S prenovljenimi študijskimi programi po bolonjskem sistemu je omogočeno opravljanje izbirnih predmetov tudi na drugih fakultetah (zunanja izbirnost). Izbirnost med sorodnimi disciplinami spodbuja sodelovanje in interdisciplinarne kvalifikacije, ki so za trg dela vse bolj zanimive.

Študenti prve stopnje si lahko torej izberejo tudi druge izbirne predmete, ki niso iz njihovega študijskega programa, vendar morajo biti predmeti vsaj na isti bolonjski stopnji. Prav tako mora študent biti pozoren, da si izbere tiste izbirne predmete, s katerimi bo zadostil pogoju zadostnega števila kreditnih točk. Izbirne predmete se tako posluša skupaj z matičnimi študenti. Predmeti so zastavljeni tako, da za vključitev v predmet ni potrebnih predhodnih znanj. V kolikor za izvedbo posameznega izbirnega predmeta ne bo dovolj interesentov, lahko vodstvo Alma Mater odloči, da se izbirni predmet ne bo izvajal. Praviloma se o izvedbi obvesti študente najkasneje do začetka februarja tekočega študijskega leta.

V kolikor bi želel študent opravljati izbirni predmet iz druge študijske smeri, mora obvestiti pristojen referat po mailu in sicer sporočiti, kateri predmet bi zamenjal za kateri drugi predmet.

Študenti imajo možnost opravljati izbirne predmete tudi na katerikoli drugi visokošolski instituciji v Sloveniji in tujini. V skladu s Statutom Alma Mater in veljavnimi študijskimi programi lahko pristojni organ Alma Mater študentu prizna opravljene obveznosti izven študijskega programa, na katerega je vpisan. Posamezne priznane obveznosti se zabeležijo v evidenco študentovih opravljenih obveznosti z imenom obveznosti z navedbo priznanih kreditnih točk in priznano oceno. Kadar ocene ni mogoče določiti, se namesto ocene v evidenco zabeleži, da je obveznost priznana.

V nadaljevanju so kratki opisi izbirnih predmetov po študijskih programih, iz katerih izhajajo.

 

Visokošolski študijski program Management poslovnih sistemov

Izvajalec: dr. Tanja Angleitner Sagadin

Število KT: 6 KT

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je usposobiti študenta za obvladanje tehnik poslovnega komuniciranja na različnih področjih, okoljih in z različnimi načini komunikacije. Študenti bodo obvladali predstavitev pomena in vloge poslovnega komuniciranja z vidika prepoznavnosti organizacij, cilje in strategije poslovnega komuniciranja, uporabo različnih medijev, predstavitev instrumentov poslovnega komuniciranja, pripravo poslovnih pogodb in drugih podobnih vsebin v poslovnem okolju (pisma o nameri itd), učinkovito komuniciranje v verbalni in neverbalni obliki, nastopanje pred javnostjo.

Izvajalec: doc. dr. Uroš Vek

Število KT: 6 KT

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je študentom podati praktično znanje za oblikovanje osebnih finančnih odločitev, postaviti okvirje zato, da bo študent finančno bolj pismen, da bo znal upravljati osebno premoženje in dobro podlago za nadaljnji razvoj v profil svetovalca za naložbe osebnega premoženja. Študenti bodo sposobni izkazati znanje s področja ekonomije in osebnih financ, prepoznati in izbrati finančne produkte glede na zastavljene cilje ter izkazati razumevanje procesov v ekonomskem in poslovnem okolju.

 

Magistrski študijski program Management poslovnih sistemov

Izvajalec: dr. Tanja Angleitner Sagadin

Število KT: 10 KT

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je usposobiti študenta za obvladanje tehnik poslovnega komuniciranja na različnih področjih, okoljih in z različnimi načini komunikacije. Študenti bodo obvladali predstavitev pomena in vloge poslovnega komuniciranja z vidika prepoznavnosti organizacij, cilje in strategije poslovnega komuniciranja, uporabo različnih medijev, predstavitev instrumentov poslovnega komuniciranja, pripravo poslovnih pogodb in drugih podobnih vsebin v poslovnem okolju (pisma o nameri itd), učinkovito komuniciranje v verbalni in neverbalni obliki, nastopanje pred javnostjo.

Izvajalec: prof. dr. Ludvik Toplak

Število KT: 10 KT

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je seznaniti študente s pravno ureditvijo in problematiko na področju delovnega prava. Pri predmetu se študent pripravi za poglobljeno teoretično in metodološko razumevanje in preučevanje tako mednarodne ureditve kakor tudi z vsemi domačimi pravnimi viri. Študent se usposobi za uporabo teoretičnih in metodoloških konceptov na področju individualnega in kolektivnega delovnega prava (od postopka sklenitve pogodbe o zaposlitvi, uresničevanja pravic in obveznosti obeh pogodbenih strank, reševanja  sporov ipd.) ter za reševanje problemov na področju prava družbi.

Izvajalec: doc. dr. Uroš Vek

Število KT: 10 KT

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je pri študentih razviti in poglobiti teoretično in praktično znanje za oblikovanje osebnih finančnih odločitev ter postaviti okvir za to, da bo študent finančno bolj pismen, da bo znal upravljati osebno premoženje in dobro podlago za nadaljnji razvoj v profil svetovalca za naložbe osebnega premoženja. Predmet je oblikovan, da študente pripravi za celovito razumevanje in vrednotenje delniških in obvezniških naložb ter izračunavanje tveganj in prilagojene mere uspešnosti vzajemnih skladov.

Visokošolski študijski program Fizioterapija

Izvajalec: doc. dr. Marko Vidnjević

Število KT: 5 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je seznanitev študentov s starejšimi in najnovejšimi antropološkimi spoznanji o kompleksnosti razmerja med človekom in športom. Študentje spoznajo teorije in definicije športa in razumejo razlike med športom in drugimi vrstami fizične aktivnosti. Seznanjeni so z možnostmi antropologovega aplikativnega delovanja na področju antropologije športa in pomenom tematike za druga področja antropološkega raziskovanja.

Izvajalec: doc. dr. Tine Kovačič

Število KT: 5 ECTS

Kratka vsebina predmeta:

Študent pri tem predmetu podrobno spozna funkcionalno klasifikacijo, terminologijo zmanjšane zmožnosti/invalidnosti in prilagajanje športnih aktivnosti invalidnih oseb. Iz predavanj osvoji pregled temeljnih značilnosti in procesov v razvoju športnih aktivnosti za invalidne osebe, razume značilnosti in pomen športnih aktivnosti invalidnih oseb ter primerja in razlikuje pristope v fizioterapiji športnih neinvalidov in športnikov invalidov. Podrobneje tudi spozna in osvoji zgodovino paralimpijskega gibanja, razvoj paralimpizma in mednarodnega paralimpijskega komiteja ter obravnava vlogo posameznikov in gibanj pri transformaciji športnih aktivnosti invalidnih oseb/oseb z zmanjšanimi zmožnostmi.

Izvajalec: viš. pred. mag. Tomaž Klojčnik

Število KT: 5 ECTS

Kratka vsebina predmeta:

Cilji predmeta so seznaniti študenta z osnovami informatike, usposobiti za uporabo urejevalnika besedila, preglednice, orodja za predstavitve in baze podatkov ter usposobiti študenta za aktivno sodelovanje pri izdelavi specifikacije zahtevanih lastnosti programske opreme. Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi so uporaba informacijskih sistemov v zdravstvu in obvladovanje zahtevanih procesov in lastnosti programske rešitve.

Izvajalec: doc. dr. Igor Movrin

Število KT: 5 ECTS

Kratka vsebina predmeta:

Cilj predmeta je seznanitev študentov s starejšimi in najnovejšimi antropološkimi spoznanji o kompleksnosti razmerja med človekom in športom. Študentje spoznajo teorije in definicije športa in razumejo razlike med športom in drugimi vrstami fizične aktivnosti. Seznanjeni so z možnostmi antropologovega aplikativnega delovanja na področju antropologije športa in pomenom tematike za druga področja antropološkega raziskovanja.

Izvajalec: doc. dr. Tadeja Hernja Rumpf

Število KT: 5 ECTS

Kratka vsebina predmeta:

Cilj predmeta je pri študentih osvojiti pregled temeljnih značilnosti in procesov v razvoju športnih aktivnosti za invalidne osebe, študent podrobno spozna funkcionalno klasifikacijo, terminologijo zmanjšane zmožnosti/invalidnosti, prilagajanje športnih aktivnosti za invalidne osebe, razumeti značilnosti in pomen športnih aktivnosti invalidnih oseb, primerja in razlikuje pristope v fizioterapiji športnikov neinvalidov in športnikov invalidov (preventiva). Podrobno tudi spozna in osvoji zgodovino paralimpijskega gibanja, razvoj paralimpizma in mednarodnega paralimpijskega komiteja, Zveze za šport invalidov Slovenije-Slovenski paralimpijski komite ter obravnavati vlogo posameznikov in gibanj pri transformaciji športnih aktivnosti invalidnih oseb/oseb z zmanjšanimi zmožnostmi.

Visokošolski študijski program Zdravstvena nega

Izvajalec: viš. pred. Edvard Jakšič

Število KT: 3 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Pri tem predmetu se študenti seznanijo z načini komuniciranja v zdravstveni negi ter povezujejo kulturo s komunikacijo. Pri poteku predavanj osvoji temeljna znanja s področja komunikacije (aktivno poslušanje, odpravljanje ovir pri komunikaciji). Študenti z ustrezno uporabo študijev primerov razvijejo veščine komuniciranja, identificiranja in reševanja problemov, veščine retorike, vloge in pomena sodelovanja ter tekmovanja v medsebojnih odnosih in kvalitetnega reševanja problemov.

Izvajalec: pred. Nataša Kreft

Število KT: 3 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Pri tem predmetu študenti spoznajo sodobne pristope in spoznanja na področju bolnišnične higiene in bolnišničnih okužb, seznanijo z vlogo medicinske sestre v preprečevanju in obvladovanju bolnišničnih okužb in teoretičnimi podlagami za razumevanje postopkov v zdravstveni negi. Pridobijo tudi znanje in veščine o postopkih pri preprečevanju bolnišničnih okužb v skladu s strokovnimi smernicami in zakonodajo in nadgradijo znanja o zakonodaji, inšpekcijskih službah in organizaciji področja v skladu s pravilniki. Študenti spoznajo tudi zakonitosti nastanka bolnišničnih okužb, dejavnike tveganja, značilnosti najpomembnejših mikroorganizmov, ki povzročajo bolnišnične okužbe in poti prenose, kar je pomembno pri razumevanju, načrtovanju in obvladovanju bolnišničnih okužb.

Izvajalec: pred. dr. Suzana Šuklar

Število KT: 3 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študenti bodo pri tem predmetu pridobili sposobnosti opisovanja pomena procesnega pristopa pri obvladovanju kakovosti in varnosti v sistemu zdravstvenega varstva ter razložiti interakcijsko delovanje dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost in učinkovitost obvladovanja kakovosti in varnosti v zdravstvu. Seznanjeni bodo tudi s primeri dobrih/manj dobrih praks delovanja kakovosti v sistemu zdravstvenega varstva Slovenije ter pridobili sposobnosti kritične presoje pri izbiri, aplikaciji, in izboljšavah sodobnih pristopov, modelov in orodij kakovosti in odličnosti. Osvojijo tudi oblikovanje izvirnih idej, konceptov in rešitev določenih problemov. 

Izvajalec: viš. pred. Helena Kristina Halbwachs, univ. dipl. org., viš. med. ses.

Število KT: 3 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študenti pri predmetu Kulturne kompetence v zdravstveni in socialni oskrbi pridobijo razumevanje pojma kulturne, kulturne kompetentnosti, vloge in proces razvoj kulturne kompetentnosti v zdravstveni in socialni oskrbi, spoštovanje kulturne raznolikosti ter prepoznavanje pomena komunikacijskih veščin in drugih strategij za premoščanje kulturnih ovir. Ob koncu predmeta bodo študenti sposobni prepoznati kulturno raznolikost ter razložiti njen vpliv na različna področja življenja, kritično oceniti lastne kulturne kompetence ter prepoznati potrebe po njihovem nadaljnjem razvoju uporabiti komunikacijske veščine in druge strategije za premagovanje kulturnih ovir v praksi.

Izvajalec: pred. Šefik Salkunić, mag. zdr. nege, dipl. zn.

Število KT: 3 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Namen predmeta je vzpodbuditi interes za management v zdravstvu med študenti, razvijanje metodologij tveganj, oblikovanje tveganj na področju zdravstva in zdravstvene nege ter načrtovanje, pisanje in predstavljanje krajših poročil in povzetkov o tveganjih na tem področju. Predmet je oblikovan, da pri študentih razvije kompetence temeljnih pojmov in faz na področju managementa v zdravstvu, kritična uporaba in analiza tveganja v zdravstvu in zdravstveni negi ter nazadnje uporaba znanja o razvoju metodologije tveganj v zdravstvu in zdravstveni negi. Ob koncu predmeta bodo študenti zmožni načrtovati in oceniti tveganja v okviru zdravstva, povezovati se z ostalimi člani tima pri reševanju tveganj, aktivno sodelovati v procesu odprave tveganj in analizirati in sintetizirati različne poglede na upravljanje s tveganji ob spreminjajočih se pogojih.

Izvajalec: pred. Blaž Brdnik, mag. zdr. nege

Število KT: 3 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študenti pri tem predmetu spoznajo področje perioperativne zdravstvene nege ter celostno OPMS vlogo. Pri tem pridobijo razumevanje pomena vzdrževanja higienskih in drugih ukrepov za preprečevanje in obvladovanje okužb na področju perioperativne zdravstvene nege. Ključne spretnosti, ki jih študenti osvojijo, so obvladovanje osnovnih higienskih standardov v operacijski dvorani ter razumevanje vloge umite in krožeče OPMS v perioperativnem obdobju.

Izvajalec: pred. Milena Novak

Število KT: 3 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Pri tem predmetu študenti spoznajo značilnosti paliativne oskrbe, preučijo pristope in metode, ki oblikujejo paliativno oskrbo ter se seznanijo s spremembami v funkcioniranju osebe v paliativni oskrbi. Dobijo tudi sposobnosti ocenjevanja, zbiranja in posredovanja informacij interdisciplinarnemu timu v paliativni oskrbi in se pravilno odločiti o nadaljnjih postopkih ter spoznati regulative o paliativni oskrbi na državnem nivoju. Študenti se naučijo prepoznati, preprečevati in obvladovati moteče simptome napredovalne bolezni ter zdravstveno vzgojno vpliva na paciente in svojce. Seznanjeni so tudi z etičnimi dilemami in nujnimi stanji v paliativni oskrbi.

 

Visokošolski študijski program Socialna gerontologija

Izvajalkazasl. prof. ddr. Marija Ovsenik

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študent/ka obvlada znanje s področja osnovnih kategorij organizacijske kulture in klime in njun pomen za doseganje boljše kvalitete življenja. Pridobi kompetence, kot so spoznanje determinante in indikatorje organizacijske klime in prepozna njihov pomen za kakovost delovnega življenja ter sposobnost vpogleda in posega v dogajanja v organizacijskih odnosih. Usposobljen/a je obvladovanje gradnikov organizacijske kulture, sposoben je prepoznavati elemente organizacijske klime in razume pomen odnosov med deležniki za vzpostavitev vzpodbudne organizacijske kulture in klime.

Izvajalecdoc. dr. Nikolaj Lipič

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študent se usposobi za prepoznavo konceptov timskega dela, pri tem spozna uveljavljene teoretične in praktične koncepte kakovosti in odličnosti storitev, s posebnim poudarkom na kakovosti v storitvenem sektorju. Da bi zagotovili kakovost pri delu s starimi se študent spozna s koncepti kakovosti, storitev z dimenzijami in vrstami kakovosti, s koncepti zadovoljstva uporabnikov ter z metodami merjenja kakovosti storitev, usposobi se za oblikovanje timov in za koordinacijo dela v timih, usposobi se za vodenje timov ter timsko delo prepozna kot izziv za kompleksnejšo obdelavo problemov

Magistrski študijski program Zdravstvene vede

Izvajalec: zasl. red. prof. ddr. Marija Ovsenik

Število KT: 5 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Pri predmetu Karierni razvoj zaposlenih in coaching študent dobi sposobnosti načrtovanja kariere osebnega in profesionalnega razvoja strokovnega delavca. Pridobi tudi znanje s področja managementa in organizacije v zdravstvu ter s področja timskega in projektnega dela. Osvoji tudi znanja s področja coachinga in mentoringa ter se seznani s kreativnimi tehnikami in procesi, ki vzpodbujajo profesionalno rast.

Izvajalec: doc. dr. Gregor Pivec, viš pred. Andrea Backović Juričan

Število KT: 5 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Temeljni cilj predmeta je navzočim posredovati osnovne vsebine s področja javnega zdravja, kar jim bo omogočilo oblikovanje širšega pogleda pri spremljanju ostalih učnih vsebin ter razumevanje prepletenosti različnih determinant zdravja v različnih okoljih. Študenti razvijejo kompetence in sposobnosti izobraževanja, vzgajanja za ohranjanje zdravja ter dobrega počutja zdrave in bolne populacije, družbene skupnosti in posameznikov. Pridobijo tudi sposobnost aktivnega promoviranja zdravja, preprečevanja dejavnikov tveganja za razvoj bolezni, uporabo komunikacijskih in svetovalnih tehnik ter informiranja, izobraževanja in vzgajanja pacientov in njihovih družin.

Izvajalec: red. prof. dr. Danica Železnik

Število KT: 10 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Predmet Promocija zdravja v skupnosti študente pripravi na kritično branje in razumevanje različnih pogledov na promocijo zdravja. Predmet je oblikovan, da pri študentih razvije in poglobi znanje in veščine, kritično razmišljanje, vrednotenje in reševanje ključnih izzivov promocije zdravja v sodobni družbi. Študenti bodo pridobili zmožnosti primerjati in razlikovati različne vidike odgovornosti za zdravje, diskutirati in predlagati ideološke in politične dileme različnih pristopov v promociji zdravja ter utemeljiti povezavo med spremembami v družbi in zdravjem različnih populacij.

 

Doktorski študijski program Socialna gerontologija

Izvajalec: izr. prof. ddr. David Bogataj

Število KT: 20 ECTS

Kratka vsebina predmeta: Končni cilj tega predmeta je izobraževanje generacije raziskovalcev in znanstvenikov na področju študija staranja...

Izvajalkidoc.dr. Mateja Berčan; viš.pred. Nataša Štandeker

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Učna enota prispeva predvsem k razvoju splošnih in specifičnih kompetenc, kot so koherentno obvladovanje temeljnega znanja s področja integrirane in koordinirane dolgotrajne oskrbe in samostojno iskanje novih virov znanja na področju holistične in k pacientu usmerjene zdravstvene in socialne oskrbe, razumevanje celovitosti človeka in prepoznavanje v njegovi odvisnosti od pomoči drugih pri vsakdanjih opravilih ter razvojna komplementarnost človekove solidarne zmožnosti za pomoč drugim in odvisnosti od pomoči drugih ter usposobljenost za prepoznavanje potreb po spremembah in uvajanje inovacij v strokovno okolje.

Izvajalecred. prof. dr. Danica Železnik

Število KT: 10 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je študente pripraviti za kritično branje in razumevanje različnih pogledov na promocijo zdravja. Predmet je oblikovan, da pri študentih razvije in poglobi znanje in veščine kritično razmišljanje, vrednotenje in reševanje ključnih izzivov promocije zdravja v sodobni družbi.

Izvajalecprof. dr. Tadej Strojnik

Število KT: 10 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Slušateljem bomo predstavili nevromodulacijo, kot sodobno metodo zdravljenja kronične neobvladljive bolečine, spastičnosti in gibalnih motenj. Poudarek bo na reševanju ilustrativnih kliničnih primerov, z namenom, da slušatelji osvojijo znanje predvsem o bolniku s kronično neobvladljivo bolečino, spastičnostjo ali gibalnimi motnjami. Prav tako bomo slušatelje seznanili s posebnostmi ambulantnega vodenja bolnikov, ki so zdravljeni z nevromodulacijo in jih naučili prepoznavati morebitne zaplete in bolnike pravočasno napotiti v nadaljnjo obravnavo.



Doktorski študijski program Strateški komunikacijski management

Izvajalec: doc. dr. Daria Mustić, doc. dr. Božidar Veljković

Število KT: 8 ECTS

Kratka vsebina predmeta: Študenti bodo pri tem predmetu pridobili zmožnosti obvladovanja temeljnih komunikoloških zakonitosti in veščin komuniciranja...

Izvajalec: doc. dr. Slobodan Hadžić, izr. prof. dr. Zdravko Šorđan, doc. dr. Daria Mustić

Število KT: 10 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študenti bodo osvojili sistematičen in temeljit prenos komunikološkega in medijskega znanja študentom s ciljem obvladovanja temeljnih komunikoloških zakonitosti in veščin medijskega komuniciranje v odnosih z javnostmi na vseh komunikacijskih ravneh: korporativno, lokalno, nacionalno, regionalno in globalno. Študenti bodo zmožni diskutirati pristope v medijski komunikaciji in odnosi z javnostmi, samostojno oblikovati in izvesti znanstveno delo na tematike iz medijske komunikacije in odnosov z javnostmi ter izkazovati in oceniti lastne spretnosti PR-komuniciranja, uporabe informacijske tehnologije, organizacijske spretnosti, reševanje problemov in dela v skupini.

 

Visokošolski študijski program Humanistični študiji

Izvajalec: dr. Boštjan Narat Mede

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študentke in študenti se izurijo v pisnem in ustnem izražanju svojih stališč, poznajo osnove retorike in javnega nastopanja ter znajo oblikovati in zaokrožiti mnenjsko besedilo tipa kolumna ali esej. Obvladajo pravila argumentacije in prezentacije. V vlogi moderatorjev in gostov okroglih miz pridobijo samozavest in veščino medijskega nastopanja. Znajo se soočiti z drugačnimi mnenji in zagovarjati svoja. Osvojijo osnove odrske prezence. Sposobni so jasno in razumljivo predstaviti svoje dosežke in dosežke svoje stroke ter na ta način nastopajo tudi kot promotorji znanosti ter relevantni predstavniki svoje matične inštitucije.

Izvajalka: prof. dr. Nadja Furlan Štante 

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Predmet se ukvarja s proučevanjem novejših teoretičnih tokov, ki se srečujejo na področju raziskovanja »ženske«, »ženskosti«, »spolov« in »spolne razlike«. Študentke in študentje se seznanijo s temeljnimi koncepti feministične teorije. Gre za vprašanje, kako vnesti novo perspektivo v obstoječe družboslovne, kulturološke, literarne, filozofske, umetniške, kritiške itn. diskurze.

Izvajalka: doc. dr. Anja Hellmuth Kramberger

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Vsebina predmeta bo usmerjena k predstavitvi osnovnega konceptualnega aparata, metodoloških vprašanj antropologije antičnih svetov, v obliki panoramske predstavitve diahronih perspektiv in sinhronih horizontov antičnih kultur, vključno z osnovnimi informacijami o recepciji antičnih kultur.

Izvajalec: prof. ddr. Igor Grdina

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študent se spozna s kulturnimi razmerami v prazgodovini na slovenskem etničnem ozemlju, kulturnimi dosežki antike na slovenskih tleh, prispevki krščanstva k razvoju kulture na naših tleh, kulturnimi razmerami v srednjem veku, najpomembnejšimi fevdalnimi rodbinami na slovenskih tleh in njihov prispevek v kulturi, razvojem slovenske kulture ter vplivi države na kulturne razmere na slovenskih tleh.

 

Doktorski študijski program Humanistične znanosti

Izvajalka: prof. dr. Nadja Furlan Štante

Število KT: 5 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študent/-ka se spozna s temeljnimi pojmi religiološke vede in sociologije religije, seznani se s ključnimi temami tega področja in s problematiko vloge in pomena religije v družbi, še posebej v sodobnih družbah sveta. Študent/ka razvije zmožnosti samostojnega pridobivanja in predelovanja znanja in samostojnega raziskovanja. Poleg tega v okviru seminarskega dela predmeta pridobi sposobnost za aplikacijo splošnih teoretskih podlag na specifične in aplikativne probleme ter metode in veščine samostojnega obdelovanja in prikazovanja raziskovalnih rezultatov in dognanj.

 

Izvajalka: prof. dr. Lenart Škof

Število KT: 5 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študent/-ka spozna zgodovino in razvoj pojma medkulturnosti ter spremljajočih pojmov medkulturne komunikacije od antike in vse do danes. Študent spozna različne strategije in pristope k delovanju v okoljih, ki zahtevajo medkulturno kompetenco. Študent se seznani z osnovami etike medosebne komunikacije ter temeljnimi pojmi iz nabora vrednot etosa medosebne komunikacije. Študent se usposobi za reševanje težjih problemov, ki zadevajo vprašanja kulturnih in drugih vrednostnih identitet.

Izvajalka: doc. dr. Helena Motoh

Število KT: 5 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je seznaniti študente z temeljnimi fenomeni in dinamikami sodobne Vzhodne Azije in vlogo, ki jo v tem kontekstu igrajo miselne tradicije teh prostorov. Študenti spoznajo najpomembnejše filozofske in religijske tradicije Vzhodne Azije in njihove sodobne reaktualizacije. Poleg tega predmet spodbuja študente k poglobljenemu razmišljanju o problemih sodobnega globaliziranega sveta in jih usposobi za nadaljnje raziskovanje tega in sorodnih področij.

 

AKADEMIJA ZA PLES

Izvajalecred. prof. mag. Simon Robinson

Število KT: 3 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je pri študentih interpretirati in poimenovati posebnosti baletne in plesne glasbe. Predmet je oblikovan, da pri študentih razvije predmetno-specifične kompetence, kot so interpretacija in analiza posebnosti baletne in plesne glasbe. Namen predmeta je spodbujanje splošnih kompetenc pri študentih kot so izvedba zbiranja, analize in ocenjevanje informacij, argumentov in debat, izvajanje samostojnega dela ob samoiniciativnem reševanju problemov ter pokazati sposobnost uporabe povratnih informacij za povišanje lastnega napredka v učenju.

Izvajalecdoc. dr. Bor Sojar Voglar

Število KT: 4 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študent spozna psihološke zakonitosti procesa učenja, seznani se s temeljnimi zakonitostmi in dejavniki človekovega razvoja v celotnem življenjskem obdobju. Pozna in razume interakcijsko delovanje dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost učenja (osebnosti, motivacije, spomina, sposobnosti in ustvarjalnosti) ter pozna specifičnosti motoričnega učenja.

KATEDRA ZA SOCIALNO GERONTOLOGIJO ponudi drugim

Izvajalec: doc.dr. Peter Seljak

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Student/-ka apozna kompleksnost neprofitnega sektorja, se seznani z organizacijami in organiziranostjo neprofitnega sektorja, spozna specifiko javnih in nevladnih organizacij v družbenem okolju. Sposoben je opredeliti neprofitne organizacije (v odnosu na negospodarske organizacije in javni sektor), prepozna specifiko javnih in nevladnih organizacij, sposoben je prepoznati značilnosti neprofitnih organizacij, pozna udeležence NPO, usvoji strateško načrtovanje NPO ter pridobi sposobnosti načrtovanja, vodenja, organizacije in evalvacije dela NPO s posebnim poudarkom na specifiki teh organizacij in na specifiki članstva in financiranja

Izvajalec: viš.pred. Nataša Demšar Peček

Število KT: 3 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študent/-ka spozna temeljne pojme s področja socialnega marketinga ter kompleksnost neprofitnega sektorja, razume socialno-marketinški koncept, postavi osnovne korake socialno-marketinškega procesa na področju socialne gerontologije ter uporabi marketinške strategije in tehnike pri komuniciranju z različnimi deležniki.

 

Izvajalec: doc.dr. Peter Seljak

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je usposobiti študente za organizacijo, vodenje in evalvirane rekreacijsko športnih programov za starejše odrasle. Študenti pridobijo kompetence poznavanja celovitega managerskega procesa, sposoben je novih pristopov k managementu programov rekreacijsko-športnih vsebin, sposoben je animacije za vključevanje v športno-rekreacijske programe za ciljno populacijo starejših odraslih, sposoben je načrtovati, organizirati, voditi in evalvirati športe programe. Študent/ka spozna specifiko managementa rekreacijsko-športnih programov za populacije z različnimi psihofizičnimi sposobnostmi - za starejše odrasle.

Izvajalec: mag.Tomaž Klojčnik

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študent/-ka se nauči osnov informatike, spozna zakonitosti in principe delovanja raznovrstnih orodij in procesov kakovostne podpore gerontološkega sektorja za gerontološko tehnologijo, spozna obstoječe informacijske sisteme za potrebe starih. Nauči se oblikovati razvojno razmišljanje z uporabo e-tehnologije, oblikovanje odnosa do poslovne in družbene etike, pridobitve sposobnosti vplivanja na razvoj informacijskih sistemov v socialni gerontologiji ter poznavanje osnov informatike tehnologije na področju socialne gerontologije.

Izvajalec: viš.pred. dr. Nataša Štandeker

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Cilj predmeta je prepoznati možnosti za reševanje zdravstvenih problemov iz preventivnega, kurativnega, rehabilitacijskega in socialno-medicinskega vidika človeka po različnih bolezenskih stanjih, poznati osnove rehabilitacije, kar je nujno zlasti pri dolgotrajnih boleznih in poškodbah pri starejših ter poznati razvoj, vzdrževanje in možnosti restavracije gibov in funkcionalnih sposobnosti oseb z omejeno sposobnostjo zaradi bolezni ali poškodbe pri starejših.

Vojaški modul (na voljo od 2024/25 dalje)

Pri predmetu študenti dobijo temeljna znanja s področja vojaških ved (taktike, operatike) in s področja veščine vojskovanja. Naučijo se abstraktnega razmišljanja in pridobijo uporabna znanja za reševanje taktičnih nalog ter vrednotenja in načrtovanja uporabe vojaških zmogljivosti. Pridobljeno znanje študentje uporabijo oblikovanju izvirnih rešitev taktičnih problemov z metodo razvoja konceptov delovanj ter pri strukturiranju taktik delovanja za doseganje operativnih ciljev.

Program predmeta daje študentu potrebno znanje, da se lahko sooči z negotovo situacijo in oblikuje taktično rešitev za doseganje želenega učinka.

Študent spozna organizacijsko strukturo vojaških organizacij in načini vodenja dejavnosti. Pri predmetu študenti dobijo znanja iz področja upravljanja strukture, notranjih odnosov med skupinami, voditeljstva na direktni ravni, skupinske dinamike in procesov spreminjanja delovnih procesov v vojaški organizaciji. V okviru predmeta študent dobi uporabna znanja iz  metod raziskovanja vojaške veščine, metod ter tehnik sprejemanja odločitev. Študent se usposobi za načrtovanje delovnih procesov in upravljanja s človeškimi viri v vojaški enoti.

Program predmeta daje študentu potrebno znanje za prepoznavanja izhajajočih nalog pri uresničevanju poslanstva in vodenja vojaški enot ter sprejemanje odločitev.

Pri predmetu študenti dobijo znanja s področja organizacije in delovanja vojaškega podsistema v okviru zagotavljanja nacionalne varnosti, njenega mesta v družbi in oblikovanje odnosov s civilnim okoljem.  Študenti dobijo osnovna teoretična znanja o oblikovanju varnostnih politik ter o uporabi mednarodnega vojaškega prava pri načrtovanju delovanja.

Program predmeta daje študentu vso potrebno znanje za razumevanje vsebin varnostnih strategij in politik, vojaškega, vojnega in humanitarnega prava ter institucionalnega delovanja vojaškega podsistema v nacionalnem in mednarodnem okolju.

 

MIKRODOKAZILA

Izvajalec: doc.dr. Barbara Grintal

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študent/-ka se seznani z možnostmi skrbi za starejše odrasle v javnem in zasebnem sektorju, seznani se z vrstami nasilja na starejšimi odraslimi, se seznani s položajem starejših odraslih pri nas. Študent/ka se seznani definicijo družine in njeni vlogi za starejšega odraslega, spozna vrste in načine skrbi za starejše odrasle v javnem in zasebnem sektorju ter spozna položaj starejših odraslih v slovenski družbi in se seznani z problemi, ki jih starajoča družba prinaša.

Izvajalec: doc. dr. Peter Seljak

Število KT: 6 ECTS

Kratka vsebina predmeta

Študent/ka se seznani z definicijo prostega časa, osnovnimi teoretičnimi koncepti, vidiki prostega časa starejših odraslih ter pozitivnimi učinki prostočasnih aktivnosti, spozna pomen socialnega kapitala v prostem času starejših odraslih, spozna pomen upravljanja in modernih pristopov k organizaciji prostega časa odraslih ter spozna različne prostočasne aktivnosti starejših odraslih glede na telesno, mentalno in ustvarjalno aktivnost ter zmogljivost. Razume vlogo in pomen IKT za organiziranje in upravljanje aktivnosti starejših odraslih v njihovem prostem času, spozna raziskovanje na področju prostega časa starejših odraslih in spozna programe prostočasnih aktivnosti za starejše odrasle, njihovo ponudbo, načrtovanje, oblikovanje, izvedbo in evalvacijo.

Na naslednji POVEZAVI najdete opis vseh izbirnih predmetov, ki se bodo izvajali (notranja izbirnost) v okviru študijskih programov Alma Mater v študijskem letu 2023/24.